I like nonsense, it wakes up the brain cells. Fantasy is a necessary ingredient in living, It's a way of looking at life. Dr.Seuss

Monday, April 26, 2010

Gedichten

Door mevr. A., een lezeres van dit blog, werd ik geattendeerd op de poëzie van Daan Zonderland en andere Nederlandse plezier- en nonsensdichters. Ik kende ze niet. Geniet maar lees met mate !

Daan Zonderland

'Het is tijd om te gaan,
Tijd, ondanks de klokken,
Tijd, ofschoon de kunstenaars
Nog naar Arti sjokken.

Alles gaat voorbij, mijn lief,
Niets blijft bij het oude.
Zelfs de liedjes die ik zing,
Zijn je reinste claude.

Fram is boos en schrijft niet meer,
Abri koos een ander
En die hebben liefgehad
Schreien om elkander,

Schreien, schoon de zomerbries
Door de blaren ritselt,
Want de Duitse bief is stuk
En de Weense schnitzelt.'

**********************

Een oude man in Gaasterland
Die nam een bronzen vaas ter hand
En sloeg - niet zonder tegenzin -
Zijn goede vrouw de schedel in
Toen men hem daarop arresteerde
En naar de rede informeerde,
Zei hij - zonder plichtplegingen -
‘Uit schoonheidsoverwegingen.’

Kees Stip - Op twee slakken

Twee slakken waren al sinds jaren
Op weg van Groningen naar Haren
Tenslotte kwam geheel ontdaan
de oudste aan het eindpunt aan
Hij slikte en sprak diep bewogen:
'Mijn broer is uit de bocht gevlogen.'

John O'Mill - Of mice and men

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


No comments:

Post a Comment